Een bijzondere week - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Anne Bastiaansen - WaarBenJij.nu Een bijzondere week - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Anne Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Een bijzondere week

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Mei 2016 | Kenia, Kisumu

Week 21

De zondag van week 20 hebben we nog lekker wentelteefjes gebakken en lekker een filmpie gekeken, we hebben er echt een relax zondagje van gemaakt.

Wat is deze week verder weer snel gegaan zeg! We zijn nu hier ook echt al bezig met ons vertrek hierzo omdat dat nu over 2 weken al is. Op het baby home merken we ook echt dat ze t jammer vinden dat we dan al weer weg gaan want je leert me kaar nu pas echt kennen, ook is het contact met de collega's ook heel erg gezellig!
Afgelopen woensdag ochtend tijdens het bespreken van de nachtdienst zij judith (een collega) tegen mij ' vandaag ga je je kind zien anne' in het engels, ik dacht jaa ik zal t wel niet goed verstaan hebben want dat heb ik namelijk wel eens vaker. Nadat nien en ik lunch pauze hadden gehad gingen we weer naar buiten om te oefenen voor bubtisem day ( dat is de dag dat de kindjes gedoopt gaan worden), nadat we dat we lekker gedanst en gezongen hadden gingen we weer naar binnen voor het verschonen van de luiers en het eten geven.
Tijdens de verzorging riep judith mij en ze zij ' kom je kind ontmoeten anne' ik dacht ohw dus ze meent t haha. Dus ik liep haar achterna naar de veranda en daar was ie dan de kleine phidel hij is 2 maanden oud en een jongentje, zijn moeder is tijdens de geboorte overleden en zijn vader kan niet voor hem zorgen omdat hij het geld niet heeft en omdat hier de man niet zorgt voor de baby. Na een gebed en een liedje dat gezongen werd kreeg ik t kleine manneke in mijn armen van de vader, dit vond ik een heel lastig moment! Na de kleine cheromonie hebben nina en ik samen de kleine phidel gewassen en hem schone kleertjes gegeven. Waarom ik de moeder werd voor phidel is omdat hier de baby's die aankomen een soort moeder krijgen, normaal is dat gewoon iemand van t personeel maar wanneer er studenten/vrijwilligers zijn dan worden hun daarvoor gekozen.
Ik vond dit een onwijs bijzonder iets om mee te maken!
Die zelfde avond zouden we ook lekker gaan bbqen met ons 4en, want we hadden wij de supermarkt een weg gooi bbq gekocht. We begonnen heerlijk buiten maar na de hamburgers moesten we toch echt naar binnen verkassen want t begon te regenen hahaha. Dus de biefstukjes moesten we toch in de pan bakken hahahaha.

Tijdens bubtisem day ( gaat 10 juni onze laatste dag plaats vinden) gaan wij ieder een kindje begeleiden tijdens de doop, want deze kindjes hebben geen familie of hebben geen familie die aanwezig gaat zijn. Omdat die kindjes allemaal wit moeten dragen hebben wij met de sister afgesproken dat we voor hun kleertjes zouden kopen in kisumu, dit vond de sister erg leuk om te horen ze zij dat ze erg blij was met ons!
Donderdag middag kwam onze schoonmaakster met het de roze werkkleding van de verzorgsters aan zetten ( jaa wilma ze dragen jullie gedoneerde stoffen, ze hebben er echt hele leuke rokken en blousjes van gemaakt het staat ze echt goed!) Want die moesten wij even passen omdat wij die ook tijdens bubtisem day moeten dragen, hahaha
Wat stond dit grappig je merkt dan gelijk dat wij geen kont hebben!
Vrijdag middag zouden we weer om 2 uur de bus hebben naar Kisumu, na dat we bijna bij t kruispunt waren waar de bus zou komen belde consulata ze zij dat de bus van 2 uur al vol zat dus wij konden dat end weer terug lopen naar het baby home.... want nu konden we pas weer de bus hebben van 3 uur die natuurlijk pas na half 4 komt aanzetten.
Ik begin hier echt al wel een beetje te wennen aan de keniaanse tijd want ze zijn hier bijna nooit op de afgesproken tijd aanwezig.
Die avond zijn we eens lekker uit eten geweest bij dunga hill want daar hadden we toch wel even zin in na al dat gekook voor ons zelf. Mariëlle de vriendin van sarah ging gezellig met ons mee en sarah zelf die zou ons op halen als wij klaar waren.
Toen we in de auto stapte zij sarah dat er beneden aan de weg een hippo stond, wij snel naar beneden gereden om te kijken of de hippo er nog stond. En jaa hoor daar stond ie, mann wat is zo'n beest groot in het echt! Wat was dit gaaf om te zien! Nadat sarah de auto zo had geparkeerd dat de lichten op de hippo schenen zagen we ineens dat er nog een 2de stond!!! Dit was gewoon echt gaaf om te zien!!!

De volgende ochtend zijn we vroeg uit ons bedje gegaan want we hadden om 10 uur met millecint afgesproken om kleertjes te kopen voor de baby's. Sammy had ons opgehaald en afgezet bij tuskys daar zouden we kleren gaan halen, na een heel gezoek naar effe witte shirtjes voor de jonges waren we toch geslaagd. Vanuit tuskys zou sammy ons weer verder brengen naar de masai market, dat is een markt waar ze allemaal souvenirtjes verkopen zoals beelden van giraffe en olifanten, tassen, geschilderde doeken, sieraden en nog veel meer! Mariëlle zou weer met ons mee gaan want zij houd echt van deze markt, ik had echt moeite om nog niks te kopen want we hadden afgesproken om nog een keertje terug te gaan. Maar natuurlijk kon ik dat niet hhahaa. Als afsluiting hebben we nog een lekker hapje en drankje gedaan bij mon amy. Die avond had sarah lekker lasagne gemaakt, jamjam wat was dit weer even lekker.
We hadden voor die avond allemaal lekker chips, chocolade en popcorn in huis gehaald want we zouden op de beamer bij sarah thuis de film jungel book gaan kijken.
De zondag zijn we optijd weer om boodschappen gegaan want we wouden weer de bus om 2 uur hebben wat ons natuurlijk weer niet lukte haha want we hadden pas de bus om half 4. Gelukkig hadden we dit keer een klein busje want daardoor reed ie nu lekker door en stopte ie niet overal. We kwamen rond 5uur weer aan in rangala, tijdens een wandeling met een gesjouw van al onze boodschappen kwamen we ook bij t baby home aan. De nina's en ik gingen de sleutel van ons huis halen in het baby home want die bewaren hun als wij niet thuis zijn, daar kwamen we er achter dat de gene er niet was die voor de sleutel zorgde. Onze collega's gingen haar voor ons bellen maar ze nam der telefoon niet op, na 2 uur buiten te hebben gezeten en 10.000 keer te hebben gebeld kwam de poort wachter en zij dat hij met zijn piki (motor) het dorp in zou gaan om haar te zoeken want daar moest ze ergens zijn. En jaa hoor een paar minuten later was ie alweer terug met de vrouw die voor ons bij de sleutel kon! We konden eindelijk naar binnen hahahaha!

  • 30 Mei 2016 - 20:03

    Mama:

    Wat weer een mooi verhaal over je gebeurtenissen van deze week. Heel bijzonder wat je mee maakt hoor.

  • 30 Mei 2016 - 20:40

    Henriette:

    Leuk hoor Anne mooi verslag. Veel plezier nog. Groetjes Henriette

  • 30 Mei 2016 - 21:21

    Elly Schepers :

    Leuk om te lezen Anne

  • 30 Mei 2016 - 21:33

    Johannie:

    Anne wat bof jij met zulke mooie ervaringen, hier kun je je leven lang van genieten, geweldig. Breng je die kleine jongen straks ook mee hier naar toe als je terug komt. Meisje, geniet ervan want je bent terug voor dat je het weet. Groetjes en dikke kus.

  • 30 Mei 2016 - 22:29

    Lian Maas :

    Hallo Anne hoe is het met Je wel een mooi verslag gedaan en heb Je het aan Je zin Daar en is het Daar warm of valt het mee bij ons de hele dag regen maar dat is in nerderland en mis Je Leroy en Je ouders of valt het mee nou ik denk wel aan jou hoor maar voor jou is het wel leuk om dit tedoen nou Anne tot Gauw weer en met ons gaat het ook alles goed groetjes van ons

  • 31 Mei 2016 - 07:45

    Josien Muijs:

    Hoi Anne, ik lees elke keer je verslag wat leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt!
    Straks weer een hele ervaring rijker, geniet ervan!☺





  • 31 Mei 2016 - 13:17

    Opa Enoma:

    Hallo lieve schat wat leuk van je kleine zoontje nu zijn wij overgroot vader en moeder haha Je hebt het daar wel naar je zin he De verslagen zijn echt leuk Je kan voor de krant gaan werken als je terug bent wij kijken weer uit naar je volgende verslag Heel veel liefs opa en oma

  • 31 Mei 2016 - 19:50

    Maresa :

    Wat weer een mooi stukje Anne,

  • 01 Juni 2016 - 18:03

    Anna Bras- Della -Valentina:

    lieve Anne bedankt voor jou leuke verslag en fijn dat je het goed naar je zin hebt geweldig om jou zo te kunnen volgen we genieten ervan wij wensen jou veel plezier lieve groetjes ome gerard en tante anna x x x

  • 02 Juni 2016 - 17:02

    Oma:

    Hallo Anne wat een mooi verslag weer ik heb het met plezier gelezen.
    Ik zie het zo voor me,jij met die kindjes zo bezig.Uit je verslag blijkt dat je er van geniet.
    Ik ben benieuwd hoe dat gaat zo,n doop ceremonie maar dat lees ik denk ik je volgende verslag.
    Je had een hippo gezien wat is dat voor een dier.Ga lekker verder met genieten van alles,
    en vooral van de kinderen doe ze lekker verwennen geef ze allemaal een knuffel van mij van oma
    gr oma

  • 08 Juni 2016 - 15:40

    Gerda Van Der Meer Kellebeek College:

    Hoi!

    Onee he, de masai market gevonden. Daar gaat je geld... :) Bijzonder dat jullie bij de doop betrokken zijn, gaat vast een mooie dag worden! Leuk om je verhaal te lezen!

    Geniet van je safari volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

hallo, ik ben anne bastiaansen, ik ben 19 jaar en doe de opleiding verzorgende ig en maatschappelijke zorg. in mei vertrek ik voor 3 maanden naar kenia voor mijn buitenlandse stage. deze reis zal ik met nog 3 andere gezellige meiden maken. wij zullen onze reis starten in Rangala en eindigen in Kisumu. om mijn reis met iedereen te kunnen delen, zal ik voor jullie mijn reis verslagen bijhouden op deze site. veel lees plezier!!

Actief sinds 26 April 2016
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 8049

Voorgaande reizen:

26 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Mei 2016 - 30 Juli 2016

mijn buitenlandse stage naar kenia

Landen bezocht: