Mijn laatste verslagje van uit kenia alweer - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Anne Bastiaansen - WaarBenJij.nu Mijn laatste verslagje van uit kenia alweer - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Anne Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Mijn laatste verslagje van uit kenia alweer

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Juli 2016 | Kenia, Kisumu

Week 28
Toen we maandag de klas in kwamen was er nog geen docent, dit is vaker wel eens maar dan komen ze meestal rond kwart voor 9. Maar om 9 is uur was er nog steeds niemand,  de klassenmoeder vond dit ook een beetje vreemd dus die ging de docenten maar even bellen. Het bleek dus dat de ene ziek was en de ander vrij was. Dus toen hebben nien en ik de hele ochtend maar les gegeven haha. Smiddags na thuis komst was ik even met ons thuis aan t bellen, nien liep alvast naar onze kamer maar kwam al vrij snel weer terug met een pakketje. Het pakketje was voor mij, zat er een super lieve kaart in van ons thuis met een tijdschrift! Echt heel lief!

Dinsdags waren de docenten er gelukkig weer, ze waren ons erg dankbaar dat wij de lessen hadden overgenomen. Die avond hadden we niet zoveel zin om te koken dus toen zijn we maar bij funkey chicken gaan eten. Na dat we lekker hadden gegeten kwamen sarah, mariëlle, amos en het zusje van sarah ook ineens binnen lopen, daar hebben we nog even met heel de bubs zitten kletsen. Nadat amos mariëlle, saar en der zusje had thuis gebracht kwam hij ons ophalen want hij moest ook nog iets ophalen. Nadat we een rondje kisumu bij night hadden gezien en even bij zijn oma waren langs geweest waren we weer thuis haha.

Woensdags en donderdags is er niet zoveel gebeurt, de dagen gaan er nu onder tussen een beetje het zelfde uit zien. Donderdag ochtend vertelde wel een docent dat we smiddags een luch zouden krijgen want er gingen een aantal docenten weg. Om 12 uur waren toen de lessen afgelopen en wij zijn dan ook vrij tot 2 uur, om 2 uur hadden we nog steeds geen lunch en om half 3 ook nog steeds niet. Maar wij hadden ondertussen toch echt wel heel veel honger, om 3 uur was daar eindelijk het eten. Na het eten kregen die docenten die weggingen nog een kleine Speech van een paar docenten en de directeur. Ook wij kregen alvast een paar dank woordjes van hun omdat wij smaandags alweer onze laatste week in gaan. Ook nien en ik hebben nog even een dank woordje gedaan voor de lekker lunch en voor de afgelopen 5 weken.
Vrijdags waren we bijna de hele dag opstap, we zijn sochtends rond 11uur vertrokken naar Victorie want daar hadden we met mariëlle afgesproken, want ik en de nina's zouden gaan winkelen en mariëlle zou met mariëlle en een zwanger meisje gaan winkelen. Mariëlle ginge met hun mee omdat  ze het zwanger meisje sponsort, ze heeft voor haar allemaal baby spulletjes gekocht.
Toen we bij victory waren hebben we de 2 nieuwe studenten ontmoet die 4 weken in kisumu zijn om te helepen bij Victory, nadat we allemaal klaar waren met winkelen hebben we nog even met zn alle iets gegeten en gedronken. Daarna zijn we met zn alle weer terug naar huis gegaan. Die avond gingen we natuurlijk weer gezellig naar mon ami voor een hapje en een drankje dit keer gingen die andere 2 studenten ook gezellig mee. Toen we naar huis gingen was t wel even proppen in de tuktuk want dat zijn niet hele grote wagentjes hahaha.

Zaterdags zijn we weer pptijd naar de masai market gegaan, want nina en mariëlle wouden nog even wat dingetjes kopen. daarna zijn we gelijk om boodschappen gegaan en hebben we even snel iets gegeten bij java house. Omdat we het vandaag te warm vonden zijn we maar gouw naar huis gegaan om een duik te nemen in ons eigen zwembad haha. Die avond hebben we nog een drankje en een dansje gedaan bij de roof top samen met saar, der zusje en frank. Natuurlijk daarna nog even gouw een smootie en frietje gehaald bij funkey chicken want dat is t voordeel dat saar daar de eigenaar van is hahaha.

Zondags hebben we weer lekker aan t zwembad gelegen net als elke zondag, maar dat hebben we ook wel steeds verdiend want we zijn toch wel in kenia dus we mogen natuurlijk ook wel den beetje bij bruinen. Smiddags rond 4uur zijn we naar dunga hill kamp gegaan omdaar te gaan eten en t weekend weer aftesluiten. Ook was er die middag/avond daar live muziek. Op zulke momenten dat je aan t genieten bent sta je er echt bij stil dat je over een week alweer naar huis gaat, want over een weekje zijn we gewoon alweer thuis! De tijd is echt voorbij gevlogen, maar ook al is t zo snel gegaan heb ik toch het gevoel dat ik al kei lang niet meer thuis ben geweest. Dus ik ben aan de ene kant toch ook wel weer blij dat ik weer thuis ben.



Dit is weer even mijn laatste reisverslag vanuit kenia, de aller laatste komt in de week als ik weer thuis ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

hallo, ik ben anne bastiaansen, ik ben 19 jaar en doe de opleiding verzorgende ig en maatschappelijke zorg. in mei vertrek ik voor 3 maanden naar kenia voor mijn buitenlandse stage. deze reis zal ik met nog 3 andere gezellige meiden maken. wij zullen onze reis starten in Rangala en eindigen in Kisumu. om mijn reis met iedereen te kunnen delen, zal ik voor jullie mijn reis verslagen bijhouden op deze site. veel lees plezier!!

Actief sinds 26 April 2016
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 8040

Voorgaande reizen:

26 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Mei 2016 - 30 Juli 2016

mijn buitenlandse stage naar kenia

Landen bezocht: